Autoliste
Pasākumi | Autoliste. Pašos spēka gados! (2011-05-28) | Atsauksmes | S.Fosass, Andris

 Seko mums Twitter.com
 Vietu uz servera nodrošina DEAC

Pirmā priekšspēle:

            Diena visiem bija ļoti aizņemta un uzdevuma risināšanai pa īstam pieķēros tikai vēlu vakarā. Virtuāli braukāju pa dažādām kartēm un mēģināju saprast, kāds ir uzdevuma risinājums. Pēc kāda laika apnika, jo biju uz mobilā interneta un tās zl.lv un balticmaps.eu kartes ielādējās ļoti lēnām. Atmetu ar roku šai priekšspēlei.

 

Otrā priekšspēle:

            Esmu priecīgs par to, ka bija nepieciešams iegūt jaunas zināšanas par koordinātu attēlošanu, lai iegūtu rezultātu. Turklāt izdevās apgūt jaunas OziExplorer īpašības. Kaut gan labi neveicās, šī bija labākā priekšspēle! Kļūda bija tā, ka sākumā mēģināju intuitīvi (uz aci) noteikt objekta atrašanās vietu un ievadīju vairākas atbildes par citu objektu. Arī, kad bija atpazīts pareizais objekts, pirmā atbilde bija nepareiza – wikipēdijai nevar akli uzticēties.

 

Trešā priekšspēle:

            Atkal tāds datorisks uzdevums, turklāt dažas atbildes rokā nedodas, citas ir divdomīgas. Piemēram 4.jautājums, manuprāt, korelē ar 15.jautājumu. Tomēr “orgu ļaunais plāns” nav pareizā atbilde... Šajā reizē lielu ieguldījumu deva galvenais stūrmanis Reinis, jo pret vakaru man jau bija apnicis 'gūglēt'.

 

Ceturtā priekšspēle:

            Nekad nebiju risinājis sudoku. Paskatījos internetā, kas tas ir par zvēru (nu varbūt vairāk pameklēju kādus automatizētos rīkus), bet neizlasīju kārtīgi uzdevumu līdz galam, tādēļ no domas 'nosita' tie burti... Reinis ieviesa skaidrību un abi ķērāmies pie risināšanas. Katram savas rūtis, atrisinājums vienāds, bet NAV pareizs... Pētām skaitļu rindas, bet kļūdu nevar ieraudzīt. Tika piesaistītas extra acis un izrādījās, ka viens aplītis nepiepildās. Lūk arī atbilde!

 

            Beidzot pienācis ilgi gaidītais brīdis. Diemžēl, no mūsu komandas esam palikuši tikai divi braucēji, sākotnējo 3-4 vietā. Turklāt Ivetai ir tikai 'baltās tiesības'. Tādēļ nolemju, ka pilots būšu es – nebūtu taču prātīgi mācīt braukt, blenžot datorā nevis uz ceļa. Tomēr nedaudz satrauc tas, ka Iveta ar OziExplorer darbojas tikai 'pa vienkāršo'. Prieks par to, ka nav jābrauc uz noteiktu starta vietu. Turklāt navigācijas tehniskais nodrošinājums šoreiz ir kārtībā un iepriekš pārbaudīts.

 

            Pieceļamies plkst. 7:00, lai 'savāktos', saliktu visus verķus mašīnā un aizbrauktu uz tuvējo benzīntanku. Ēdot brokastis, pārlasu reglamentu, bet tomēr 'vispārēja apgaismība' neatnāk. Sametu visus materiālus mašīnā ar domu, ka plkst. 8:00 WAPā redzēs kas ir kas... Puslīdz gatavi braukt, ieskatos WAPā, bet redzamais nepatīkami pārsteidz – oficiālais laiks 7:3x... Esmu nesaprašanā, jo nav skaidrs (zinot, ka mana loģika atšķiras no orgu loģikas), kā komandas tiek ieskaitītas elites klasē. Galu galā, atverot lapu vēlreiz –  oficiālais laiks 8:yy. Ir pieejami GPX uzdevumi, tomēr bažas rada  'Starta uzdevums'. Rodas jautājums – kāpēc pēc 8:00 ir vēl kaut kāds 'Starta uzdevums'?

 

Maza atkāpe par 'Starta uzdevumu'...

Kaut gan nojaušu, ka 'Starta uzdevums' nav jāpilda, jo ir pieejami GPX uzdevumi, ieskatos, kas tajā ir jādara. Līdzīgs uzdevums, kā pirmajā priekšspēlē... Kāpēc nepiedalījos pirmajā priekšspēlē? Tāpēc, ka uzskatu, ka šis ir autobraucēju nevis datoristu pasākums.

 

            Aizbraucam uz tankštelli, uzpildāmies. Pēteris ar 'radaru' gan Mežvidu pieturā vairs nemanās :)

            Laiks jau rit mums nelabvēlīgā virzienā, tādēļ steidzami jāsaprot kas ir kas. Tuvākais (ātri izpildāms) punkts ir 'Veceņu kapi'. Braucam uz to, lai pārbaudītu, vai WAPā var reģistrēt atbildes bez 'Starta uzdevuma'. Kontrolpunkts tiek atrasts bez aizķeršanās. Kodu arī var ievadīt, bet pirmajā brīdī nesaprotu, kas tas par papildus uzdevumu, jo nekādu trepju te nav. Nu ja – trepes ir citās koordinātās. Ar šo nu būtu tikts skaidrībā, braucam uz tuvāko leģendu 'Baldone 2'. Maza aizķeršanās ar Ziemeļu noteikšanu, jo vecajam padomju laiku kompasam bultiņa ir ļoti gausa un savā vietā nostājas tikai pēc pakratīšanas. Kad virziens dabūts, braucam leģendu. Tomēr neesam atvēruši punktu WAPā un līdz ar to ir palaists garām, ka ir papilduzdevums. Tas tiek ieraudzīts tikai leģendas beigās. Tā kā apvidus ir pazīstams, mēģinām izdomāt vai attiecīgajos attālumos varētu būt kādas zīmes. Tas gandrīz pat izdodas – nokļūdījāmies tikai ar vienu. Tālāk dodamies uz 'Dīķīti nekurienē'. Diemžēl mans plāns izbraukt 'pa taisno' neizdodas un veltīgi apmetam lielu loku pa mežu. Lai nokļūtu tuvāk punktam, nākas drusku paskrāpēt mašīnas vēderu pa akmeņiem. Nedaudz paskraidījis pa mežiņu, atrodu arī kontrolpunktu. Braucot ārā uz normālo ceļu, satiekam 'Lidojošo banānu'. Tā kā atrodamies rokas stiepiena attālumā no Videoleģendas galapunkta, braucam uz to. Starp citu, prieks, ka mans suņuks nonācis Videoleģendas statista lomā. Nonākuši galā, satiekam vēl kādu komandu, kura cīnās ar azimutu un bradā pa purvu. Es vairāk pieturos pie video pēdējā kadra, ka jāmeklē 50m rādiusā un azimutu nemaz neskatos. Aizskrienu uz skaisto mazo tiltiņu, jo tas liekas piemērots kontrolpunkta noslēpšanai. Tomēr kļūdījos... Paskraidu pa mežiņu, bet 'turziņa' nemanās. Ivetai apnīk sēdēt mašīnā un viņa aiziet apskatīt būdiņu. Bingo!

            Tālāk plānā Daugmales leģenda, VideoleoKP 'Nāves sala' un 'Tvaika mašīna', jo jāatdod taču tā reģistrācijas lapa. Pieņemot lēmumu par 'Tvaika mašīnu', kā vietu, kur satikt orgus, tiek pieļauta lielākā kļūda. Tikai pēc pasākuma pārskatot pieveikto maršrutu, pamanu, ka 'Pa pasaku pēdām' ir bijis pārāk tuvu, lai nepiebrauktu. Turklāt darba laiks bija ideāls mūsu maršrutam. Tomēr pasākuma laikā šis punkts tiek palaists garām, jo biju pamatā koncentrējies uz leģendām un orientēšanās punktiem. Tā nu braucam Daugmales leģendu, bet laiks spiež mūs nolekt no trases un doties uz 'Tvaika mašīnu'. Ar šo gājienu mēs, droši vien, samulsinājām kādu citu komandu, kas brauc leģendu aiz mums. Uz 'Tvaika mašīnu' paspējam pēdējā brīdi, palidojot garām Enkura Saulēm, kurām gadījusies ķibele. Tajā mirklī likās, ka tikai norāvušas plastmasas bamperi, kurš tiek likts bagāžniekā. Tā kā iepriekšējā vakarā bijām mērījuši decibelus ar kaut kādu mobilā telefona programmu, likās, ka problēmu nebūs. Tomēr izrādījās, ka šie mērījumi bija ļoooti neprecīzi – atšķirība bija ~30dB. Atrādām arī auto drošības inventāru, tai skaitā '2in1' ugunsdzēšamo aparātu.

            Tālāk dodamies uz leģendu 'Ķekava 1'. Maršrutā vēlreiz pabraucam garām Sauļu fordiņam, kurš nu jau novietots ceļmalā un izskatās, ka cietis nopietnāk kā sākumā izskatījās. Veiksmīgi izpildījuši uzdevumu, dodamies uz 'Ķekava 2' startu. Šoreiz piestājam pie Enkura Saulēm apjautāties vai nevajag 'ātro palīdzību'. Diemžēl evakuātoru piedāvāt nevaram, tādēļ turpinām ceļu. Izbraukuši kārtējo leģendu, dodamies iekarot 'Galējo izmisuma punktu', atkal apmetot lieku līkumu. Sākumā mēģinu tikt klāt no dienvidu puses, bet saprotu, ka sausām kājām pāri grāvjiem netikšu. Tamdēļ braucam apkārt, kas prasa laiku. Tomēr izvēle ir pareiza, jo no šejienes var viegli tikt klāt kontrolpunktam. Te tiek satiktas vairākas komandas – dažas izvēlējušās grūtāko ceļu no dienvidiem, dažas to pašu ko mēs. Otrā krastā esošie izvēlas dažādas taktikas. Kāds metas peldus, kāds mēģina ar labu fototehniku nofotografēt kodus. Nākamais punkts 'Ceļš uz rukšiem'... ai, pārlasījos 'Ceļš uz rūķīšiem'. Kāds laiks paiet kamēr ieraugu kontrolpunktu. Pēc veiksmīga kāpiena nolemjam iestiprināties Ķekavas benzīntankā un apskatīt 'Dīķītis nekurienē' papilduzdevumu. Turpinām ceļu uz 'Olaine 2' startu, vēlreiz pabraucot garām Saulēm, kuras veiksmīgi ir dabūjušas evakuātoru. Pēc leģendas dodamies uz 'Te kaut kam ir jābūt'. Galapunktā kādu laiku staigāju pa izcirtumu, meklējot kontrolpunktu. Pēkšņi Iveta saka, ka esot atradusi. Pāris pastaigas pa kokiem pāri grāvjiem un dodamies tālāk uz 'Ceļš uz rūķīšiem' papilduzdevumu. Atbilde sagādā grūtības, jo ir nesaprašana par sabrukušo pakāpienu. Tomēr, kā izrādījās finišā, orgiem vispār bija cits priekšstats par grēcīgo zemi. Dodamies uz 'Lūdzu cienājaties', bet ceļā stāv baļķvedējs un uzkrauj kravu. Taisos jau griezties riņķī, kad vīrs met ar roku un rāda, ka pabrauks malā. Diemžēl šis manevrs nedeva rezultātu, jo no tās puses punktam piebraukt nevarēja, turklāt tas bija strupceļš. Otrreiz negribēju traucēt vīru darbā, tādēļ stāvēju pa gabalu un pētīju kartes, kā piekļūt kontrolpunktam. Beidzot baļķvedējs ir uzkrauts un varam turpināt ceļu. Pēc sālskluča apskatīšanas, dodamies uz 'Veceņu kapu' papilduzdevumu. Drusku nākas papūlēties, lai tiktu Jelgavas šosejai otrā pusē. Tagad rakstot šo stāstu saprotu, ka atbildi esam ievadījuši nepareizam kontrolpunktam. Nākamais programmā 'Olaine 1' starts. Nelielas problēmas rada nokļūšana līdz tam, jo pa taisno neizdodas. Nākas atkal nobraukt veltīgi diezgan lielu gabalu. Leģendas finišā kontrolpunkta atrašana nesagādā lielas grūtības, jo leknajā zālē iemītās ziloņu takas rāda, kur jāiet.

            Laiks doties uz finišu. Braucot pa apvadceļu visu laiku bažījos, vai vispār laikā paspēsim. Ierodamies finišā tieši laikā, tomēr vēl ir jāatrod kontrolpunkts. Visur cilvēki, auto... Kamēr iekurbulēju telefonu un sameklēju punktu, ir pārtērētas jau četras minūtes...

 

            Cik pārdomāti vai nepārdomāti vizinājāmies varat aplūkot šeit: http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1125634

 

            Paldies orgiem par jauku pasākumu – lieliski pavadīta diena. Kaut arī mūsu sniegums nav spīdošs, es to norakstu uz faktu, ka daudzas spicās komandas brauca Tautas klasē.

| Jaunumi | Par mums | Pasākumi uzņēmumiem | Pasākumi | Publikācijas | Dokumenti | Foto galerija | Videoklipi | Saites |
Mūsu sponsori un draugi:
    Autoliste     tosteris.com : web hostings un risinajumi    Geoveikals     19 points SIA     NACHOS Racing   
 4x4 Klubs   
Lapu apkalpo digiBlink, vietu uz web servera nodrošina DEAC
Terms & Conditions | Privacy Policy