Kādu nedēļu pirms CDT organizētā pasākuma CDT Polārlapsa, pētot pieejamās laika prognozes, radās sajūta, ka Pēterim nu tam, kurš Lapsu Pavēlnieks, ir "gali visur, jo pasākuma nosaukumam atbilstošāki laika apstākļi šajos platuma grādos nez vai būtu iespējami :)
atVILCEENI pasākumā startēja jau ierastajā konfigurācijā - Reinis/Artis/Pēteris/Jānis, tikai šoreiz Krievijas vai Japānas autobūves ražojumu vietā pa Pārdaugavu tika trenkāts Bavārijas pusē tapis spēkrats (kā maara teiktu: lameļotais vācu autobūves kalngals). Nelielas neērtības sagādāja mazliet nevērīgā attieksme pret dokumentācijā pieprasīto un ieteikto inventāru, bet par to vēlāk.
Ierodoties starta vietā, tiek satiktas daudzas jau pazīstamas sejas, nokārtotas formalitātes - KP un reģistrācijas lapa, līdz ar to, īsinot laiku līdz sapulces sākumam, ir iespējams novērtēt apkārtējo interjeru - ļoti interesants, it sevišķi tiem, kas šeit vēl nav pabijuši, kā arī uzsist klaču ar domubiedriem. Sapulces pirmajā (nosacīti publiskajā) daļā nekādi sevišķi pārsteigumi nerodas vismaz tiem, kas CDT pasākumos piedalās regulāri. Galvenais ir sekot līdzi un piefiksēt lietas, kas ir nākušas klāt vai mainījušās laikā kopš pēdējā pasākuma.
Sapulces otrajā (nosacīti slēgtajā) daļā atVILCEENU pārstāvis saņem pirmo mēreno šoka devu ja iegūtie taustāmie materiāli ir saprotami, un gandrīz momentāli tiek izkalkulēts, kas un kādā secībā ar tiem būtu jādara, tad AUP uzdevuma pasniegšana rada mērenu paniku - jo pasākuma rajons ir pazīstams tikai nosacīti, līdz ar to rodas šaubas, vai vispār izdosies kaut ko atcerēties, nerunājot par atpazīšanu un atrašanu. Kā izrādīsies vēlāk, tad nemaz tik traki nebija :)
Kolektīvi lienam laukā no muzeja un dodamies uz... mājām :) Jā, jā, uz mājām jo tehnikas progresa rezultātā auto šādu datu nesēju, protams, neatpazīst. Interesanti, ka kā vienīgo pieejamo aparatūru tiek atzīts vecais Pētera magnetafons, kas mitinās neapkurinātās telpās. Tiesa - nākas atzīt, ka pa šiem gadiem (un aukstumu), konkrētais tehnikas brīnums atsakās strādāt. Drudžaini tiek domāts, ko darīt, līdz Pēteris atceras, ka iekšā taču ir māsas mūzikas centrs, kurš ņem pretī arī šī tipa datu nesējus! Tālāk jau daļa komandas klausās izsniegto materiālu, daļa mēģina restaurēt AUP uzdevuma informāciju. Sanāk tīri labi Tilts un Konfluence tiek atpazīti nešaubīgi, 800 un Lidmašīna tiek uzskicēti un līdz galam atpazīti vēlāk. Ar Cietoksni tik labi nesanāca par to vēlāk. Audiomateriāls pirmajā iterācijā dod koordinātes kaut kur ziemeļu kaimiņzemes plašumos (kā vēlāk klausoties izrādījās - koordinātes norādīja uz Papisāres pilsētiņu Sāremā salā - tā bija kā tāda jauka atsauce no CDT puses sakarā ar tur notikušo ACI Eesti Cup 2009), kad tas tiek atzīts par pārāk neticamu variantu, beidzot tiek atrasta arī īstā IP07 atrašanās vieta. Brauciens var sākties!
Liekas, ka mūsu ekipāžas temps šajā pasākuma posmā ir nosacīti lēns, jo tiek saņemts telefona zvans no organizatoriem, lai precizētu, vai ar mums viss ir kārtībā. Paņemam IP07, konstatējam, ka tā AP nav ātri piebraucami, līdz ar to dienas kārtībā Lapsas ķeršana. Āgenskalnā pabiedējam Lapsu, kura, redzot, cik mēs strauji pietuvojamies, pabrauc kādu metru uz priekšu, un tiekam pie vēl divu IP koordinātēm. Nokopjam IP19, AP191 un AP192.
Nākošais randiņš ar Lapsu mums sanāk Neste DUS Daugavgrīvas ielā. Pēc tā dodamies Uzvaras parka virzienā IP18, AP182. Uz IP181 izlemjam pagaidām nebraukt. Apciemojam dzelzceļa tiltu IP25 un pafilozofējam, vai patraucēt arī Bermontu šoreiz tas izpaliek. Mūkusalas aplī tiek paņemts pirmais AUP un uztankots braucamais. Turpinājumā izpildāmies pa Lucavsalas sniegotajiem ceļiem un celiņiem. Lai vai kā, IP16 tiek atrasts, tas nekas, ka kartē jamējais bija pavisam citā vietā :) Lucavsalai seko Zaķusala - IP15, AP161 un AP162. Šeit vismaz ir ielas, nevis tikai 2 iebrauktas sliedes sniegā...
Izdomājam, ka sen nav satikta Lapsa. Laižam uz Šampēteri un veicam praktiskos darbus Pitagora teorēmas kontekstā (Rucavas/Irlavas/Zalves ielu rajons). Izdodas tīri labi, Pēteri noķeram uz Šampētera ielas. Mazliet padarbinām avārijas signalizāciju un Lielirbes/Ulmaņa krustojumā dabūjam otru AUP. Ieskatāmies pulkstenī un konstatējam, ka derētu beidzot kaut ko darīt arī SUP lauciņā, līdz ar to ceļš tiek nosprausts uz Atsaldētajām Vārnām.
Ar Vārnām mums sanāca konkrēts ieberziens jeb apaļa baranka. Karte bija sīka un detalizēta, attālumi nelieli, lukturīši labi, sniegs arī tikai līdz potītēm. Diemžēl prasība ierasties uz pasākumu ar kompasu bija uztverta nepietiekami nopietni, līdz ar to līdzesošā tehniskā aprīkojuma līmenis kombinācijā ar reljefu un laika apstākļiem lika kapitulēt, nepaņemot nevienu no KP. Labi, ka Reinis vismaz paņēma AUP Konfluence. Visu cieņu Raimim par šī uzdevuma sastādīšanu, tas bija labs, tādā nozīmē, ka netriviāls. Godīgi sakot, pēc šī uzdevuma bija sajūta, ka, gadījumā, ja visi pārējie SUP ir tādā pat līmenī/stilā, tad ir gaidāmas baigās ziepes...
Nu neko, turpinām. IP03 nāk salīdzinoši viegli, tā AP tiek atstāti tā arī nekad nepienākušiem labākiem laikiem. Pēc pulksteņa spriežot, derētu doties uz Jaunmārupi, kas arī tiek darīts. Pa ceļam, pētot karti, tiek atšifrēts viena līdz tam neapzināta AUP atrašanās vieta Lidmašīna, tā, kura Skultē. To nolemjam ņemt pēc virvju posma. Neskatoties uz SMS paziņotajām pareizajām šī SUP koordinātēm, mums tomēr izdodas izpildīties arī nepareizajās. Par virvēm diemžēl sīkāk uzrakstīt nevaru, jo klāt nebiju. Vēlāk, iepētot viņu Tīmekļa resursu, radās sajūta, ka tas arī nevarēja būt triviāli :) Pakonsultējam kolēģus no Enkura Brigādes par dažām dziļa sniega īpatnībām, tad gar Lidostu lidojam uz Skulti pie Lidaparāta.
Babīte un AP072. Pec kartes saprotam, ka piebraukšana klāt nav iespējama. Ja arī ir, tad pa ceļiem, kuri mūsu kartēs nav redzami. Mēģinām tālāko, pie dzelzceļa, un aplaužamies. Mēģinām tuvāko, un atduramies privātmājas vārtos. Attālums 230m. Eh, ko tur, tas jau ir aizejams arī pēc azimuta. Tas nekas, ka pa tumsu un sniegu. Ejam. Aizejam. Pa ceļam šķērsojam grāvi. Labi, ka ziema un sals. Iesim atpakaļ pa ceļu. Eu, bet te ir taciņa pār grāvi. Der. Paejam pa taciņu. Pāri dīķim redzamas mūsu auto gaismas. Ejam pāri pa taisno? Varētu. Bet tā taciņa tāda nopietna, paiesim vēl. Super, atrodam turpinājumu, kas gar dīķa malu aizved gandrīz pie auto. Njā, kā parasti atceļš vieglāks nekā turpceļš :)
Ieskatoties pulkstenī, nonākam pie secinājuma, ka derētu vēl kādu reizi noķert Lapsu. Izmetam cilpas pa Babīti, pēc tam uz Jūrmalas šosejas viadukta, līdz beidzot nesamies uz Bišumuižu un ierīkojam lamatas Bieķengrāvja malā. Aprēķins ir precīzs, pēc brīža ierodas arī pretīmbraucošs Pēteris. Saņemam pēdējo četru IP koordinātes. Pieļaujam kļūdu, uzreiz neatverot IP14 ko lai dara, traki gribas paspēt uz Daugavgrīvas cietoksni, kamēr tur vēl darbojas SUP...
Tuvojoties cietoksnim, māc bažas, vai otrs uzdevums ar kompasa pielietošanu nebūs vēl briesmīgāks par pirmo. Par laimi, GF vēl nav attīstījuši savu dalībnieku mīlestības pakāpi tik tālu, līdz ar to uzdevums uz citu līdz šim piedzīvoto SUP fona liekas ļoti piemērots. Izstaigājam cietoksni, savācot pa ceļam visus septiņus KP. Rokas nesalst, neskatoties uz to, ka gan pleijeris, gan kompass tiek turēts bez cimdien. Droši vien no malas izskatījās visai amizanti, kad ik pa brīdim skaļi tika komentēts ieraksts, ko dzird tikai viens pastaigas dalībnieks :) Diemžēl ar pēdējo AUP mums nepaveicās pēc atmiņas rekonstruējot redzēto, aplītis tika ievilkts vienu kanāla izvirzījumu par tālu uz rietumiem. Iespējams, ka šādā veidā kļūdījās vēl kāda komanda, jo taciņas minētajā apvidū jau bija iemītas...
Iet uz beigām laiks, kad var apmeklēt SUP Imantā un pamēģināt spēkus regularitātē. Tomēr atlicinām laiku un izceļam IP01, kā arī AP011 un AP012. Uz ragaviņām nākas nedaudz pagaidīt, šis apstāklis ļauj precīzāk izprast atrakcijas noteikumus, kā arī daļēji izpētīt apvidu. Nav gan īstas pārliecības, ka hronometrs palīdzēja, taču rezultāts likās visnotaļ pieņemams un līdz ar to var aizmirst par Vārnās negūtajiem punktiem. OK, mums ir palikusi vēl viena stunda. Laiks finiša spurtam :)
Lai izceltu IP24, AP241 un AP242, apmēram puskilometrs tiek veikts atpakaļgaitā - ko lai dara, ka dažas ielā kartē ir sašvīkātas ar tādām riebīgām gaišzilām bultiņām. Vēl 40 minūtes. IP23 atrodas netālu no atVILCEENU bāzes vietas gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Tiek filozofiski apspriesta varbūtība, ka kādu no tā AP organizatori būs izvietojuši pašā atVILCEENU bāzes vietā. Diemžēl minētā varbūtība nepiepildījās. Varbūt citreiz? ;) Abi AP tiek atmesti nav pa ceļam. Atlikusi pusstunda. Skatoties kartē, ir skaidrs, ka varētu nolasīt jau zināmos AP181 un AP252, kas arī daudzmaz veiksmīgi izdodas.
Beigām/saldajam ēdienam ir pietaupīts IP17 tas ir tiešā finiša tuvumā un varētu tikt izmantots pēdējo minūšu produktīvai aizpildīšanai. Diemžēl šis ir trešais šīs nakts aplauziens, kuru vairs nebūs iespējams kompensēt. Brīdī, kad apstājamies IP meklēšanai, atnāk SMS, kas vēsta, ka AP172 tiek anulēts. Bēdīgi, konfektes vietā esam izvilkuši cepumu ar nolauztu stūri. Tomēr meklējam, meklējam, meklējam... Nav... Laiks ir praktiski beidzies. 6508 punkti ir sapelnīti. Finišu var sasniegt pusminūtes laikā, kas arī tiek izdarīts.
Kas patika visvairāk:
- GPX failu lejupielāde;
- SUP kureseju;
- audiokasetes.
Ko derētu uzlabot:
- speciālajiem uzdevumiem pievienot D/T atribūtus
Kopumā liels paldies visiem organizatoru brigādes dalībniekiem, Jūsu paveiktais Darbs ir rezultējies kārtējā Neaizmirstamajā Piedzīvojumā :)
P.S. Mūsu ekipāžas pēdas pasākuma ietvaros Arta un Reiņa GPS iekārtu izpildījumā.
|